Вівторок, 11.12.2018, 08:32
| RSS
Дитяча Музична Школа №15 ім.В.А.Моцарта м.Харків

ІСТОРІЯ ДМШ №15 ім.В.А.МОЦАРТА

   

    Дитяча музична школа № 15 була створена рішенням VII сесії Харківської міської ради XXIV скликання «Про реорганізацію державного комунального навчально-виховного закладу культури «Дитяча музична школа № 8 ім. П. Д. Гайдамаки»» від 30.10.2002 року.

16 квітня 2008 року, враховуючи стрімкі темпи розвитку дитячого навчального закладу, а також започаткування ДМШ № 15 Відкритого фестивалю юних концертмейстерів «Амадей» (на сьогодні – Міжнародний конкурс юних концертмейстерів «Амадей»), Харківська міська рада на XXI сесії V скликання ухвалила рішення про присвоєння школі імені геніального австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта, митця, чиє ім’я є символом музичної обдарованості.

    Згідно з рішенням XII сесії Харківської міської ради VI скликання № 571/11 від 23.12.2011 р. «Про перейменування установ та закладів культури, які знаходяться в комунальній власності міста Харкова» школа здобула назву КОМУНАЛЬНОГО ПОЧАТКОВОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО МИСТЕЦЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДИТЯЧА МУЗИЧНА ШКОЛА № 15 ІМ. В. А. МОЦАРТА».

    2018 року ДМШ № 15 виповнюється 15 років. На момент офіційного відкриття (01.01.2003) заклад мав площу 171,21 кв.м, контингент складався зі 105 учнів, 102 особи з яких навчались у класі фортепіано та 3 – у класі гітари. Педагогічний колектив налічував 18 викладачів. Матеріальна база школи становила 8 одиниць фортепіано та 1 баян.

    З часу заснування школу очолює старший викладач, Лауреат творчої премії (2012), Лауреат премії Харківської міської ради (2014) Тетяна Олександрівна Введенська. Поєднання чудових професійних, творчих та організаційних якостей директора школи дозволили за короткий термін створити дивовижний колектив однодумців, налагодити повноцінний якісний навчальний процес, залучити до роботи кращих фахівців Харкова, зокрема – творчу молодь. Значну роль у розвитку школи відіграють заступники директора, в першу чергу, Наталія Сергіївна Шваченко, яка керувала навчально-виховним процесом протягом 9 років (2003–2012), Шваченко Н.С. була авторкою численних новацій та творчих проектів, з успіхом утілених у навчальний процес. Протягом 2012-2016 років посаду заступника директора з навчально-виховної роботи обіймала Інна Георгіївна Гудкова, з 01.09.2016 року цією відповідальною роботою опікується Ольга Валеріївна Лихач. З січня 2014 року з метою удосконалення методичної роботи до адміністративного складу була долучена ще одна посада – заступник директора з навчально-методичної роботи. До 01.09.2016 року її обіймала Світлана Олександрівна Щелканова, зараз посадові обов’язки виконує Оксана Олексіївна Тарасова.

     За роки існування школа зазнала значних змін. Контингент учнів збільшився до 408 осіб. За ініціативою адміністрації школи, завдяки допомозі батьків, за підтримки Міської ради школа отримала додатково 638,62 кв.м. площі (зараз ДМШ № 15 – це двоповерховий будинок, у якому розташовані два концертні зали та 23 навчальних кабінети).

    Педагогічний склад школи:

– кількісно зріс (на теперішній час у закладі працюють 63 викладачі, 43 з яких – основні працівники, 17 – сумісники);

– якісно змінився (серед викладачів школи 31 спеціаліст вищої та першої категорії, з яких чотири старших викладачі, три мають педагогічне звання «викладач-методист», два - науковий ступінь кандидата мистецтвознавства, двом присвоєно вчене звання доцента).

    До роботи в школі в різні роки залучалися талановиті провідні фахівці Харкова: кандидати мистецтвознавства, доценти ХНУМ ім. І. П. Котляревського (Приходько І.М. , Фекете О.В), кандидат мистецтвознавства, доцент ХДАК Тарасова О.О. Педагогів школи консультували викладачі ХССМШ Баличева Н.І., Захарова С.І., викладачі Харківського музичного училища ім. Б.М. Лятошинського Калініна В.В., Шевель О.М., Самсоник Г.Д., Дубиненко М.П.

      У школі успішно функціонують 7 навчальних відділів:

  • відділ музично-теоретичних дисциплін;
  • відділ струнно-смичкових інструментів;
  • відділ духових інструментів;
  • вокально-хоровий відділ;
  • відділ народних інструментів;
  • відділ загальних дисциплін.

    Найчисленнішим відділом школи є фортепіанний, у якому працюють 24 педагоги та навчаються 187 учнів. Відділ очолює Лілія Андріївна Дикань. Рівень підготовки учнів постійно зростає, про що свідчать численні перемоги юних піаністів у творчих змаганнях різного рівня. У процесі навчання учні опановують усі форми фортепіанного навчання: виконують програми, підвищують технічну базу, читають з листа, транспонують. Обов’язковим є технічний залік з виконання гам, знання музичної термінології. Щорічно учні відділу беруть участь у шкільному конкурсі «Юний віртуоз».

2007 року на базі фортепіанного відділу було відкрито відділ загальних дисциплін (завідувач відділу Цигічко Дмитро Васильович), де учні навчаються мистецтва спільної гри – здобувають навички акомпанементу, фортепіанного ансамблю. Креативний підхід педагогів до викладання предмета, постійна робота щодо збагачення репертуару сприяють формуванню ансамблів, нестандартних за складом (наприклад, фортепіанний ансамбль для 8 рук) та виникненню справжніх виконавських шедеврів. Цікавим шкільним заходом є шкільний конкурс «Я граю на двох інструментах». Свій досвід педагоги відділу передають під час майстер-класів, відтворюють в авторських навчальних програмах затверджених Державним методичним центром та рекомендованих до застосування в навчальному процесі: Введенська Т.О., Цигічко Д. В., Щелканова С.О. «Акомпанемент» (2015), Рябова Л.Є. «Фортепіанний ансамбль» (2016)),.

Високий рівень оволодіння концертмейстерськими та ансамблевими навичками підтверджується успішною участю учнів у міжнародних, обласних, міських конкурсах. Одним з найважливіших мистецьких проектів, започаткованих у ДМШ № 15, є Міжнародний конкурс юних концертмейстерів «Амадей», котрий за роки існування став не тільки візиткою Московського району, але й доброю музичною традицією Харкова. Цей конкурс швидко набрав обертів та вийшов на міжнародну орбіту. У першому «Амадеї» (2005 рік), який ще називався фестивалем, узяли учать лише юні виконавці Харкова та області, для проведення другого «Амадея» (2006) було запрошено міжнародне журі (Німеччина, США, Молдова, Ізраїль, Росія, Україна), третій фестиваль зібрав юних концертмейстерів з різних куточків України, на четвертий «Амадей», що набув статусу міжнародного конкурсу, приїхали учасники з різних країн, тоді ж була додана нова вікова категорія (учні музичних училищ), у восьмому «Амадеї» була представлена ще одна вікова група – студенти мистецьких вишів.

    У відділі струнно-смичкових інструментів(завідуюча відділом Кварта Олена Іванівна) працюють 5 викладачів які навчають 32 учні гри на скрипці. Цей відділ є молодим та перспективним. Цікаві творчі досягнення демонструє скрипковий ансамбль. Юні скрипалі щорічно змагаються на шкільному конкурсі «Чарівна скрипка», беруть активну участь у творчих змаганнях різних рівнів.

    У відділі духових інструментів (завідувач відділу Ісмаілов Андрій Олександрович) працюють 5 молодих педагогів, які навчають 44 учні мистецтва виконавства гри на флейті, кларнеті, саксофоні. Тут створені і творчо працюють ансамблі духових інструментів, різні за складом (ансамбль флейт, ансамбль саксофонів). Учні відділу успішно беруть участь у різноманітних творчих змаганнях. На базі відділу виник і вже вдруге проведений Відкритий фестиваль «Чарівний саксофон».

    Відділ народних інструментів, у складі 8 викладачів на чолі зі Щербак Іриною Григорівною, також демонструє значні творчі досягнення. Юні гітаристи, баяністи, акордеоністи є переможцями численних виконавських конкурсів, створені ансамблі гітаристів, баяністів та акордеоністів, ансамблі, нестандартні за складом (флейта та гітара тощо). Щербак І.Г. бере активну участь у роботі ОНМЦ, читає лекції на курсах підвищення кваліфікації, на базі ДМШ № 15 проводяться конференції викладачів народних інструментів.

    Відділом музично-теоретичних дисциплін керує викладач-методист, провідний фахівець Харкова Кудряшова Тетяна Олександрівна, яка теж охоче ділиться своїм досвідом на курсах підвищення кваліфікації. Учні школи демонструють високий рівень досягнень на обласних олімпіадах з сольфеджіо та музичної літератури, на вступних екзаменах до музичного училища. На рівні школи протягом багатьох років проводяться олімпіади з музично-теоретичних дисциплін, заняття лекторською практикою на базі створеного силами педагогів відділу музею творчості композиторів. Педагоги відділу разом з педагогами вокально-хорового відділу є організаторами та авторами театралізованих шкільних свят: посвячення в першокласники, новорічні свята, випускні вечори.

    Вокально-хоровий відділ, очолюваний Гусарчук Оленою Іванівною, демонструє бурхливий розвиток. Учні відділу мають найвищий показник професійного зростання в шкільному рейтингу навчання, також є переможцями конкурсів різного рівня, ведуть активну культурно-просвітницьку діяльність, беручи участь у численних шефських концертах та благодійних заходах Московського району. У відділі створені та ведуть концертну діяльність три хорових колективи (хор молодших класів, хор старших класів, хор хлопчиків «Амадеус») та вокальний ансамбль «Viva». Усі вони є переможцями міжнародних (Чехія, Німеччина, Естонія, Греція), обласних та міських конкурсів, постійними учасниками міських концертних заходів, виступають з симфонічним оркестром, органом. Хор «Амадеус» підготував 2 програми сольних концертів та виступив з ними на сцені органного залу Харківської обласної філармонії. Хор старших класів взяв участь у 12 міжнародному молодіжному фестивалі пісні й танцю, який проходив на Співочому полі, м. Таллінн, Естонія.

У школі велика увага приділяється всебічному творчому розвитку дитини. Вивчення предмета за вибором (ансамблі великої та малої форми, акомпанемент тощо) є затребуваним, іх вивчення результативним - зокрема, ансамбль ударних інструментів «Тіко-тіко» (керівник Кудряшова Т.О. ) вже багато років успішно виступає на провідних сценах Харкова, перемагає в численних конкурсах, веде гастрольну діяльність (Німеччина).

    Показником успішної навчально-виховної роботи у ДМШ № 15 є успішні виступи учнів у музичних конкурсах: якщо у 2003/2004 році у школі було 2 лауреати міського конкурсу, то за роки існування школи їх кількість значно збільшилася. Так, за 3 останні навчальні роки у районних, міських, обласних, регіональних та міжнародних конкурсах взяли участь 315 солістів та 50 разів виступили колективи школи. Здобули перемогу 242 солісти та 43 колективи. Свою виконавську майстерність учні школи демонструють у закордонних конкурсах та фестивалях (Словаччина, Німеччина, Австрія, Чехія, Естонія, Греція, Болгарія, Швейцарія, Росія), беручи участь у концертах під час гастрольних поїздок (Німеччина, Естонія, Литва, Латвія, Швеція, Греція).

    За останні 3 років 20 випускників школи продовжили професійну освіту. Випускники школи перших років повертаються працювати у рідні стіни викладачами та концертмейстерами: Блажко М.С., Зуєва М.С., Гусарчук А.О..

Ведеться робота з учнівського самоврядування. Серед проектів, запропонованих і здійснених учнями школи, успішними є такі:

  • Конкурси стіннівок до Нового року та інших свят;
  • Тематичні виставки «Мій кращий друг», «Упізнай свого вчителя»;
  • Участь учнів у роботі журі шкільного конкурсу «Юний віртуоз»;
  • Лекції учнів для батьків у шкільному Музеї творчості композиторів;
  • Фотовиставки за матеріалами гастрольних та конкурсних турне;
  • Фільм «Грецька рапсодія» учня фортепіанного відділу Кривця Олександра за матеріалами поїздки хору «Амадеус» до Греції.

    Рада школи тісно співпрацює з адміністрацією з метою пошуку точок дотику між учителями та батьками. Це позитивно впливає на вдосконалення матеріально-технічної бази школи, здійснення творчих проектів. Регулярно проводяться батьківські збори – загальні та класні. Для батьків у класі кожного викладача щорічно проводяться театралізовані концерти за спеціально створеними сценаріями. Під час підготовки педрад батьки беруть активну участь у тестуваннях, дебатах тощо.

    Концепція розвитку школи спрямована на створення оптимальних умов для всебічного естетичного, професійного та особистісного розвитку кожного учня, здобуття базових фахових знань, умінь та навичок.

    Адміністрація та колектив школи формує стратегію розвитку школи за такими напрямами:

– збереження та розвиток академічних традицій у навчанні;

– упровадження передового досвіду в систему навчання;

– збереження якості набору учнів на усі відділення школи;

– індивідуальний підхід до навчання, відпрацювання шляхів та форм підтримки обдарованих учнів;

– постійне підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

– збагачення концертного досвіду учнів шляхом участі у творчих мистецьких заходах та змаганнях;

– розвиток форм та змісту колективного музикування як засобу музичного спілкування;

– упровадження нових форм міжпредметних зв’язків (інтегровані методичні семінари, відкриті уроки, спільні мистецькі проекти);

– поліпшення матеріально-технічної бази школи.

 



Календар новин
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Пошук
Рекомендовані сайті

Copyright ДМШ № 15 © 2018
Конструктор сайтів - uCoz